ליווי ומימון קבוצות רכישה

משכנתא לקבוצות רכישה – כיצד מתנהל הליך הליווי לקבוצות רכישה ומהם ההתניות לקבלת מימון לקבוצות רכישה. מי הגופים המממנים קבוצות רכישה בארץ? הנה לכם מאמר שמסכם את כל הליך הליווי לקבוצות רכישה.

קבוצות רכישה

משכנתא לקבוצות רכישה

רוכשים דירה בקבוצת רכישה? הביקוש הגבוה בכל הנוגע לרכישת נכס בקבוצות רכישה כבר לא מפתיע, ההבטחות לרווחיות לא משאירה מקום לספק. האם כך הדבר באמת?

זה הטרנד החדש והידוע בקרב הקהל הישראלי – רכישה בקבוצות רכישה. המטרה של קבוצת רכישה היא לחסוך כספית כמה שיותר על עלות הדירה, וכל מה שמתלווה אליה.

על כל קבוצה למצוא את המימון הבנקאי הטוב ביותר, כדי להביא לתוצר טוב יותר. במסגרת הפרויקט, ועד הקבוצה והחברה המלווה את הפרויקט (במידה ויש) של קבוצת הרכישה מחליטים יחד כיצד לפעול, ואיך הדברים יתבצעו. כל אחד משתמש בידע והניסיון הקודם שלו.

לפני שאתם מצטרפים לפרויקט מסוג זה, רצוי שתבררו אם המנהלים של הקבוצה קיבלו מימון עבור הפרויקט, כלומר האם יש ליווי בנקאי חתום לפרויקט או לפחות מגעים עם גופים מממנים.

במידה ואף בנק לא הסכים להלוואות, חשוב שתבררו את הסיבה ומה יקרה במידה ולא יאשרו את הפרויקט ברמת המימון הנדרש.

דבר נוסף, חשוב לברר מה הם אחוזי המימון שכן יאושרו על ידי בנק מסוים ואם בכלל אתם זכאים לקבל משכנתא בכפוף להוראות מתן משכנתא, כתוצאה מכך תדעו כמה אתם צריכים לתת הון עצמי. מומלץ להתייעץ עם מומחה למשכנתאות בעניין אפילו בגורם חיצוני.

משכנתאות במסגרת קבוצת רכישה

אתם מחויבים לקחת משכנתא כחלק מהמסגרת של הפרויקט ורק מהבנק שמלווה את הפרויקט. משום שזה ההסכם עם הבנק המממן לכם את הפרויקט וכמו כן הבנק שמשעבד כבטוחה את הפרויקט לטובת המימון.

כל אחד מחברי קבוצת הפרויקט, לאחר שאושר בבנק המממן, יפתח חשבון ויחתום על תיק משכנתא כדי שהבנק יוכל לשים בו את הכספים הנדרשים על מנת להתחיל לשחרר כספים לפרויקט לפי התקדמות בנייה. כמו כן, כספים אלו משועבדים לטובת הפרויקט וללווה הפרטני יכולת לבצע עם הכספים האלו שימוש אחר מלבד הפרויקט.

הדבר מתנהל בצורה כזו, כדי שלא יקרה מצב שבו אחד מאנשי הקבוצה לא ייתן את החלק שלו עבור הפרויקט, כי אם יקרה מצב כזה, הבנייה לא תוכל להמשיך להתקדם ויאלצו להפסיק אותה. חשוב להימנע כמה שיותר ממקרים כאלו, משום שישנם מצבים שהבנייה נעצרת לכמה חודשים, ואף למספר שנים.

חשוב לציין שכל חברי הקבוצה צריכים לקחת משכנתא מאותו בנק. אין מצב שבו כל אחד ייקח מבנק שונה. המצב היה שונה אם הייתם רוכשים את הדירה מקבלן או יד שנייה.

אחוזי מימון הנקבעים על ידי הבנק

הבנק קובע אילו אחוזי מימון לתת עבור הפרויקט שלכם בהסכם הליווי. תחילה הוא מקבל דו"חות ומסכים על הפרויקט עצמו. במידה והבנק החליט שהעסקה תקפה מבחינתו, הוא יקבע את האחוז מימון שהוא יכול לתת עבור הפרויקט, הכוונה היא לכך שהבנק יציע הצעה לגבי כמה כל אחד מחברי הקבוצה יממנו בעזרת כסף באופן אישי, ובנפרד יקבלו את היתרה מהבנק.

עליכם לדעת שכל בנק יכול לממן עבור רק עד 60% מההוצאות של הפרויקט, ולפחות 40% שנותרו, חברי הקבוצה יצטרכו להביא באופן אישי. יחד עם זאת, בנק לא יאשר מעל 50% מימון לרוכשים שברכותם נכס קיים.

בירורים ומידע נוסף וחשוב

הבנק מאשר באופן אישי כל רוכש, רק אחרי שהפרויקט אושר על ידו, ולאחר מכן באופן מעמיק ויסודי יפרט לגבי כל משכנתא עבור כל אחד באופן אישי. הבנק יאשר לפי הסטטוס של חברי הקבוצה, בין אם מדובר על הכנסות גיל, ועוד.

במידה ואחד מהם לא מאושר, חייבים להחליף אותו. לאחר שהבנק יאשר, הכסף ישלח אליכם, אך עם זאת הבנק ישגיח על הנעשה בפרויקט עד לסיומו. במידה והעלויות גדלו מהמשוער, הבנק ישחרר לכם סכומים נוספים, אך רק אם הבנייה מתנהלת ללא סוגיות, אך אתם חייבים להישאר באותם אחוזי מימון.

ישנם דרכים שבהם אתם יכולים לדחות את תשלומי הקרן, רק אחרי שהפרויקט יסתיים. חשוב לציין שכל חברי הקבוצה יקבלו את אותם ריביות, היא אומנם יקרה יותר ממשכנתא של אדם בודד, אך תוכלו לקיים בסופו של  הפרויקט תנאים טובים יותר להחזרה של הכסף.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא קבוצות רכישה

    קבוצות רכישה

    מימון וליווי לקבוצות רכישה

    מוטי שמואלביץ'|02.01.2015

    רוכשים דירה בקבוצת רכישה? הביקוש הגבוה בכל הנוגע לרכישת נכס בקבוצות רכישה כבר לא מפתיע, ההבטחות לרווחיות לא משאירה מקום לספק. האם כך הדבר באמת?

    קרא עוד