משכנתא לבנים ממשיכים

משכנתא לבנים ממשיכים – בנים ממשיכים בקיבוצים ובמושבים הוא נושא אשר יכול להיות מורכב משפטית ולכן הדבר יכול להקשות על השגת משכנתא לבנים ממשיכים.

משכנתא לבנים ממשיכים

משכנתא לבנים ממשיכים

בנים ממשיכים בקיבוצים ובמושבים הוא נושא מורכב משפטית ומלא אמוציות.  רק בשנת 2009 התקבל החלטה המאפשרת לקיבוצניקים שהתקבלו לחברות לאחר ינואר 2006 לקבל משכנתא לבנים ממשיכים (אם כי הכוונה היא גם לחברים חדשים שעברו וועדת קבלה והתקבלו לחברות בקיבוץ.), משכנתא אישית מהבנק אילהם או באמצעות הקיבוץ, לבניית בית בקיבוץ. השינוי בא עקב קליטה מאסיבית של חברים חדשים ובנים חוזרים וביקוש מתגבר. בפועל, מרבית הנקלטים התקשו לגייס מימון לבניית ביתם בתחומי הקו הכחול, כלומר- בתוך תחומי המחנה של הקיבוץ ולא על חשבון אדמות חקלאיות. משכנתא לבנים ממשיכים מתייחסת לקיבוצניקים ככל אדם שזקוק לסיוע בגיוס ההון לבנייה או שיפוץ דירתו.

הזכאות הקודמת

בשיטה הקודמת, הקיבוץ עצמו היה הזכאי למשכנתא והציפיה הייתה שהוא יעזור במימון הבנייה וייתן גב לתושביו. משכנתא לבנים ממשיכים ולחברים חדשים משנה תפיסה זו מין היסוד ופותחת פתח לאופק חדש. עד שהתקבלה החלטה זו, הקיבוץ זכה לזכויות בנייה על כל חבר שהצטרף וזכויותיו נגרעו עם כל חבר שפרש. כעת, בזכות משכנתא לבנים ממשיכים הושג שוויון תנאים לקיבוצניקים כאל כל אזרח על פי הקריטריונים הנהוגים בבנק לגבי כלל האוכלוסייה.

שני מסלולים

כיום, בעידן ההפרטה הקיבוצי ישנם שני מסלולי דיור בקיבוצים- מסלול שיוך לפי תקנת ממ"י 751, וכאלה שאינם במסלול זה. במקרה הראשון, המשכנתא אישית והדירה האישית תעמוד כבטוחה להחזרת ההלוואה. במסלול השני, הקיבוץ יסדר את הזכאות ממשרד השיכון והוא יהיה אחראי על מימוש זכות החבר ופירעון ההלוואה. תנועת המושבים חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת "מתן ליעוץ משכנתאות" שהוא גוף חוץ בנקאי המתמחה בענף המשכנתאות ובמיוחד בייחוד שבמרחב הכפרי. בני המושבים שיבחרו להשתמש בשרות זה יקבלו ליווי וייעוץ לכל אורך התהליך וגם יזכו בהנחה בנושא הייעוץ לגבי משכנתא חדשה או מחזור משכנתא קיימת.

המושבים

במושבים מוסדרות זכויות המקרקעין במסגרת "החוזה המשולש" שהוא ממ"י, הסוכנות היהודית והאגודות השיתופיות והם קובעים את השימוש המותר בקרקעות ומעמד המתיישבים בנחלות. בעלי הנחלות הם בעצם חוכרים של האדמות ולכן אין הם יכולים להוריש אותה לבניהם כרצונם. מכאן נולד המושג "בן ממשיך" (או בת). כדי שלא ייווצר מצב שבו ממ"י מחליט על היורש, על בעלי הנחלה לקבוע בחייהם למי יעבירו אותה, יורש יחיד, והחלטה זו אינה ניתנת לשינוי וכך נשמרת הנחלה כיחידה אחת. התהליך דורש חתימה על מספר מסמכים, באימות עורך דין ואישור השותפים לחושה המשולש.

עמודים בפורטל המשכנתאות של מוטי שמואלביץ שכדאי לכם לבקר:

מחשבון משכנתא, מחשבון פוטנציאל מחזור משכנתא בלחיצת כפתור, ריביות משכנתא עדכניות

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא יועץ משכנתאות

    אסטרטגיה לבניית תמהיל 11-22

    ריביות ואסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא בימינו

    מוטי שמואלביץ'|11.11.2022

    כן קל"צ, לא קל"צ, כן מדד, לא מדד, משתנות או קבועות, פריים, מק"מ וכל הסלט הזה שלא נגמר. החלטתי לעשות סדר! באו נדבר על זה,…

    קרא עוד
    בנק ישראל - רפורמה במשכנתא

    רפורמת בנק ישראל על המשכנתא

    מוטי שמואלביץ'|10.08.2022

    בנק ישראל ממשיך בשלו, עוד ועוד רפורמות ושינויים רגולטורים המשפיעים באופן ישיר על הבנקים ונוטלי המשכנתאות. אז מה הפעם?  

    קרא עוד
    מימון ישיר

    משכנתא במימון חוץ בנקאי עד 90% מימון

    מוטי שמואלביץ'|03.08.2022

    משכנתא חוץ בנקאי עד 90% מימון לדירה יחידה והשקעה. מה מחיר הכסף שנשלם, המוצרים הנלווים, לאיזה תקופות ניתן לקחת ועוד.

    קרא עוד
    ריבית בנק ישראל 05-07-22

    בנק ישראל מעלה את הריבית והפעם ברמה של 0.5%

    מוטי שמואלביץ'|04.07.2022

    בנק ישראל מעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, הפעם העלייה חדה יותר, 0.5%. ריבית בנק ישראל תעמוד מיום חמישי הקרוב על רמה של 1.25% וריבית…

    קרא עוד