מימון ומשכנתא לבנייה ירוקה

בנייה ירוקה היא גישה שמטרתה לחסוך אנרגיה, מים וחומרי גלם בבנייה. הגישה מללוה את הבנייה משלב התכנון ועד ההוצאה לפועל של המערכות האקולוגיות המוצבות במבנה.

משכנתא לבנים ממשיכים

מימון ומשכנתא לבנייה ירוקה

משכנתא ומימון לבנייה ירוקה

משכנתא ומימון לבנייה ירוקה – מה המימון שניתן לקבל בבנייה ירוקה ובנייה קלה והאם הבנקים בכלל מאשרים מימון בעסקאות אלו?

 

מהי בנייה ירוקה?

בנייה ירוקה היא גישה שמטרתה לחסוך אנרגיה, מים וחומרי גלם בבנייה. הגישה מללוה את הבנייה משלב התכנון ועד ההוצאה לפועל של המערכות האקולוגיות המוצבות במבנה.

המטרה היא למנוע, עד כמה שאפשר, פגיעה במשאבים הטבעיים ולהתחשב בתנאי הסביבה תוך יצירת יחידת מגורים בריאה, נוחה וחסכונית.

איך עושים את זה

בנייה ירוקה לוקחת בחשבון את המשאבים הטבעיים ובונה סביבם את הבית, תוך ניצולם ושימוש הגיוני בהם. לדוגמא: העמדת הבית וכיוונו לשם ניצול טבעי של אוורור, אור ואנרגיית השמש תוך תכנון גובה התקרה ומיקום החלונות. שימוש בטופוגרפיה כדי לתכנן שימוש במאגרי מים טבעיים בעקבות הגשם, השקיית ערוגות או החדרתם למי התהום, מבלי ליצור חיץ בטון מיותר ביניהם.

מחזור פסולת, שימוש בחומרי בנייה שייצורם דורש מעט אנרגיה והם עצמם מתכלים או ניתנים למחזור ובחומרי בנייה מקומיים. לשם כך בנייה ירוקה נעזרת בבידוד תרמי של היסודות, החלונות, הגג והקירות, לניצול מרבי של חימום או קירור, לפי עונות השנה. גם אם נידמה שעלות בית כזה עלולה להיות גבוהה יותר בגלל הצרכים המיוחדים, בחישוב לטווח ארוך, החיסכון המושג בחשמל ומים מאזנים את החשבון הסופי.

תכנון

למרות האתגר העיצובי הפנימי, מבנה עגול מומלץ ביותר לתכנון בית כזה. היחס בין השטח להיקף הוא גדול מה שעוזר לשמר את החום והקור בתוך החלל בהתאם לעונות השנה וצרכי בני הבית. בכניסה לבית מומלץ לבנות תא כניסה, כמקובל בארצות הקור. כך אין מגע ישיר עם הטמפרטורות בחוץ, והחום או הקור לא בורחים או נכנסים.

מה נעשה בארץ

בשנת 2007 הוקמה המועצה הישראלית לבנייה ירוקה כמוסד ללא מטרות רווח. חברים בו נציגי המגזר העסקי, גורמי ממשל ואקדמיה, ארגונים מקצועיים חברתיים וסביבתיים שחברו יחד להוביל שינוי. המועצה חברה במועצה העולמית לבניה ירוקה.

התקן הישראלי

התקן לבנייה כזאת מציע קטגוריות ומדדים להגדרת מבנה ירוק. הוא כולל קטגוריות כגון: אנרגיה, מים, פסולת ועוד. התקן מעניק נקודות עבור עמידה בדרישות המפורטות וצבירת ניקוד תזכה מבנה בהגדרה "בניין ירוק". הדירוג הוא בין 1 ל-5 כוכבים.

בשנת 2011 עבר התקן שדרוג רחב על מנת להתאימו וכעת מציג תקנים מובילים לגבי מגורים, משרדים, מבני חינוך ועוד. המשרד להגנת הסביבה ממן את התהליך במטרה כי תקן משודרג זה יעמוד בחזית התקנים בעולם. מוצרים ירוקים עם תו ירוק ישראלי הם בתחום הבידוד, רצפה, חלונות ודלתות , מחיצות פנים, בלוקים, ריהוט ועוד.

עמודים בפורטל המשכנתאות של מוטי שמואלביץ שכדאי לכם לבקר:

מחשבון משכנתא, מחשבון פוטנציאל מחזור משכנתא בלחיצת כפתור, ריביות משכנתא עדכניות

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונעדכן אתכם בכל מה שמעניין

    מאמרים נוספים בנושא יועץ משכנתאות

    אסטרטגיה לבניית תמהיל 11-22

    ריביות ואסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא בימינו

    מוטי שמואלביץ'|11.11.2022

    כן קל"צ, לא קל"צ, כן מדד, לא מדד, משתנות או קבועות, פריים, מק"מ וכל הסלט הזה שלא נגמר. החלטתי לעשות סדר! באו נדבר על זה,…

    קרא עוד
    בנק ישראל - רפורמה במשכנתא

    רפורמת בנק ישראל על המשכנתא

    מוטי שמואלביץ'|10.08.2022

    בנק ישראל ממשיך בשלו, עוד ועוד רפורמות ושינויים רגולטורים המשפיעים באופן ישיר על הבנקים ונוטלי המשכנתאות. אז מה הפעם?  

    קרא עוד
    מימון ישיר

    משכנתא במימון חוץ בנקאי עד 90% מימון

    מוטי שמואלביץ'|03.08.2022

    משכנתא חוץ בנקאי עד 90% מימון לדירה יחידה והשקעה. מה מחיר הכסף שנשלם, המוצרים הנלווים, לאיזה תקופות ניתן לקחת ועוד.

    קרא עוד
    ריבית בנק ישראל 05-07-22

    בנק ישראל מעלה את הריבית והפעם ברמה של 0.5%

    מוטי שמואלביץ'|04.07.2022

    בנק ישראל מעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות, הפעם העלייה חדה יותר, 0.5%. ריבית בנק ישראל תעמוד מיום חמישי הקרוב על רמה של 1.25% וריבית…

    קרא עוד